فرماندار میاندورود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ، بر ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی در امامزادگان تاکید کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ارسطو قادری در همایش گرامیداشت امامزادگان شهرستان میاندرود در بقعه امامزاده سید حمزه(ع) اسرم بر ضرورت پیروی از افکار و اندیشه‌های امام راحل و تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید کرد.
 
وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) هرگز سیاست را از دین جدا نمی‌دانست و با این نگاه خود سیاست را در جمهوری اسلامی معنا کرد.
 
فرماندار میاندورود تعریف امام راحل از سیاست را مطابق با تعریف ائمه دانست و افزود: تشکل حکومت اسلامی برخواسته از آرای مردم و اندیشه‌های ائمه (ع) است.
 
قادری با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت نظام ما ظرف و مظروف هم هستند، بر اتحاد این دو مولفه تاکید و اظهار کرد: جدایی هر کدام از این دو مهم ضربه بزرگی بر جمهوری اسلامی است.
 
این مسئول تاکید کرد: اگر حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهیم باید براساس شعائر اسلامی دینی و مبتنی بر قرآن باشد.
 
فرماندار میاندورود مقام معظم رهبری را دیده‌بان و نظاره‌گر اقدامات مسئولان در نظام اسلامی دانست.
 
وی با تاکید بر ضرورت بیان و تحمل نظرات مخالف و نقد سیاست‌های مورد اجرا اظهار داشت: ضروری است این نظرات مطابق با احکام دینی و قرآن باشد و همه باید برای استحکام جایگاه دین و قرآن نظر دهند.
 
قادری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ، کار خادمان امامزادگان را بسیار بزرگ و از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی دانست و بر ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی در امامزادگان تاکید کرد.
 
گفتنی است، در این مراسم برای نخستین‌بار از شجره‌نامه امامزاده شهید سید حمزه(ع) در روستای اسرم میاندورود رونمایی شد.
/2759/